Vertical Rollerskating

Vert-Skating-Forum

Message 8288 (3. Mar. 2009 08:15) (All next previous)

Robert (videos by Robert) (pictures by Robert)
Truck Grind Progress Update
Nice job Jay! Your grind plates look awesome to me. I better get my ass out there one day so I can take some real video of you.

: : : : We are getting a snow storm this weekend, bummer! But maybe I'll get more homework done and finally work tomorrow. *yay!*
: : : :
: : : : I am wearing gear, YES! I skinned my knee a bit one time so even have knee pads on the uni. No tricks for me for awhile, nothing where I risk injury. Falling off the uni just riding is less dangerous then rollerskating. Most times my feet are down. Rarely my butt hits or I fall forward to a knee. Hands go UP always lol.
: : : :
: : : : I will put up a vid. As soon as the snowboard season stops here for sure as then my camera man will be back!! HURRY UP SPRING!! I want a video before I get better as I'm sure I'll laugh at it for years lol. Being a spaz is fun and funny! I am wondering if my purpose in life is to amuse myself and others with my antics lol? ;-D
: : : :
: : : : : : Jays the man!! I really love the vids. :):):):):) No probs on editing as my software is crap so useless til I upgrade which I'm not. Dang, stoked I have a vid made for me. ;-D I'm seriously touched, the butt slams cool lol. My camera man is out snowboarding myself since the season is winding down and with a broken nose lol. In a year when I'm ready to tackle this trick again, I will have a great tutorial going here. I agree, relaxing is the key to learning. Just working on my sidestance now and trying to do jam spins on one foot and one wheel down the rink lol. Once I relaxed on the uni, I learnt it too.
: : : : :
: : : : : Hi Claudine. Thanks. I thought you'd like the real-time butt-slam. :) As you can see, I'm still learning this trick. But I sure LOVE the sound of my trucks on the coping!! :):)
: : : : : I'd LOVE to see some UNI vids!!But don't get hurt!!! Have a great weekend. What's left of it.
: : : : : PEACE.....
: : : : : :
: : : : : : : Nice progress Jay!!! I like the sound of the first vid: sirens before action!!!!!
: : : : : : :
: : : : : : : Cheers
: : : : : : :
: : : : : : :
: : : : : : :
: : : : : : : : : Jay,
: : : : : : : : :
: : : : : : : : : as always, you are the great entertainer! Photos, films, play by play comments....Thanks again. I'm going to tell Dawn how you talk about her as "Preggo". :~
: : : : : : : : :
: : : : : : : : : Ha! That was great! First, I could tell the cops were on your a**, as I could hear the sirens in the background in the 1st film.
: : : : : : : : :
: : : : : : : : : Then, in film 3, you could see all the knee cap skid marks, on the transition, where you had fallen while practicing. One is even created while we watch!
: : : : : : : : :
: : : : : : : : : Way to go! I can tell your not as afraid of doing this as you were before. Your approach was much more solid. Did I also see a backside grind thrown in??
: : : : : : : : :
: : : : : : : : : It probably helped your confidence to put your old grind plates onto your new skates. But, you really should update those! Sorry about your toe.
: : : : : : : :
: : : : : : : : Howdi Biff!
: : : : : : : : Thanks for the kind words. I was SO STOKED to hear that you were outta the Brace. Only a matter of time til you're back in the SK8s!!
: : : : : : : : Yeah, I've definitely gained confidence in my approach to the coping. That's why my Toe's FUBAR! LOL! I rolled in full blast on my 1st run (prior to self-filming) & went for it. I probably should've done a warm-up run or two. Oh well. I had 'em dialed the previous day, I thought I was on my Game. Not quite.
: : : : : : : : Well, guess I'm on down-time this weekend with Preggo. BTW, feel free to tell Dawnie whatever you like. I have no secrets from her. If you knew how much she tolerated from me over the last 17 years, you'd know you couldn't surprise her regarding what I say and/or do!
: : : : : : : : Well, best to Holly & Raven. Keep on healing, Brother. Thanks for watching my weak submissions!!!
: : : : : : : : Have a great weekend....
: : : : : : : : PEACE......Jay
: : : : : : : :
: : : : : : : : P.S. I know I need
: : : : : : : : new slider/grind plates.
: : : : : : : : I just have no clue how
: : : : : : : : to make those happen. I
: : : : : : : : guess I just went with the
: : : : : : : : old ones since I knew how
: : : : : : : : to attach them & knew they
: : : : : : : : worked well for me.PEACE..
: : : : : : : :
: : : : : : : :
: : :
: : : good progress, and i really agree about the sound of grinding, love it.
: : : cheers, h .
: : :
: : :
: : Right on, Jay....gotta have the sound effects...schweet!
: : Been finding snow in Vermont, but dying to skate, too. More vert snow than skate these days. Glad you attached grindbars, I know you missed them. Nice toe, I did my big toe once. Baby gettin big? Progress! Hope your weekend's going swell.
:
: Irene, you can come visit me now and go snowboarding down the neighborhood here lol. We just got a crazy amount of snow! But I'm ready for spring!! I love the sound of grinding too. When I ride my uni since I swivel back and forth I make a lot of swishing sounds which is cool.
:
: Jay, put some flint on your trucks cause that would be cool to watch too!
  Write reply

Replies

  • Jay: Truck Grind Progress Update (28. Feb. 2009 04:02)
  • Go to the Vert-Skating-forum